Skip navigation

xdsc_0116a.jpg

Читава обала округа Мејо, прекривена је зеленим покривачем. Широке и простране висоравни обрасле су нечим што изгледа као трава, a овде то зову „turf“. Кад ходам по том зеленом тепиху стопала се утискују дубоко у тло. Танак слој земље преко стеновите подлоге влажан је. На таквој утрини расте једино некакво бусење и маховина… Бројна стада оваца пасу на утринима. Земља се „вади“, исушује, пресује и користи уместо угља. За огрев у каминима.

Док се у околини Вестпорта (Westport) и Њупорта (Newport) утрина полако спушта ка западу и тоне, мешајући се са водом, на северу, код Кејди Филдса, обала се нагло стрмоглављује у океан, остављајући утисак одломљеног парчета земље. Са тих литица, понегде високих и по више стотина метара, пружа се изванредан поглед на Атлантик.

И, баш ту, где се зелени прекривач нагло прекида, на месту којем би свакоме изгледало као крај света, пронађени су трагови насеља старог 5000 година. Осим гомиле камења, које очигледно не припада многобројним слојевима стеновитог тла, нема ничега. Никакви трагови културе нису пронађени. Ни скулптуре, ни знака уклесаног на камену. Поставка у музеју оставља утисак маштовитости аутора поставке, и ништа више. Моја нада да ћу овде да затекнем трагове цивилизације сличне оној у Лепенском виру није испуњена. Помало сам и разочан изгледом нове зграде музеја која својом силуетом (у облику пирамиде?) нарушава смирену линију крајолика пре него што се нагло обруши у океан.

Ипак, посматрајући океан на ивици литице, чини ми се да сам могао да осетим у исто време неку наглост природе над стенама, које изгледају тако дивље и одломљене у тренутку, а опет и некакву заглушујућу, ванвременску моћ океана испод благог плаветнила неба.

xdsc_0116.jpg dsc_0108.jpg dsc_0113.jpg
xdsc_0080.jpg xdsc_0091.jpg xdsc_0083.jpg

xdsc_0110.jpg xdsc_0087.jpg xdsc_0095.jpg
dsc_0073.jpg dsc_0086.jpg xdsc_0090.jpg

dsc_0103.jpg

xdsc_0107.jpg

Сајт музејске поставке Кејди Филдс
Интернет сајт музеја округа Мејо

Све фотографије снимљене су апаратом Nikon D80/14-70mm и 70-300mm

3 Comments

  1. Fenomenalne fotografije i interesantna prica uz njih

  2. Earthly colors🙂 Lepe su ti slike.

    Bas sam prosle godine bila u Lepenskom viru, pa sam samim tim posetila i Golubac. Naprosto sam se odusevila. Dunav je tamo toliko sirok da sam imala osecaj da sam na moru.

  3. Mnogo su mi lepe ove slike…


Оставите одговор

